Heerbeeck-leerlingen doneren geweldig bedrag aan Kiwanis Rooi

Vrijdag 14 oktober werden onze leden Rob Lauwen en John van Rooij verwelkomd op het Heerbeeck college in Best. Een groep leerlingen wilde een cheque aan Kiwanis Rooi overhandigen en op die manier een bijdrage leveren aan de goede doelen die wij ondersteunen.

De leerlingen van 5 VWO en 4 HAVO hebben tijdens hun opleiding bedrijfjes opgericht. Ze moesten aandeelhouders zoeken om hun bedrijfjes te financieren, aandeelhoudersvergaderingen organiseren, inkopen, verkopen, produceren en uiteindelijk ook hun aandeelhouders terug betalen. Een enorm leerzaam project voor deze leerlingen. Ze waren zo succesvol dat er een prachtig bedrag van € 4.263,17 aan winst overbleef. Ze besloten dit te doneren aan Kiwanis Rooi. Rob en John mochten de cheque in ontvangst nemen en waren onder de indruk van de gedrevenheid van de scholieren.

De keuze was gevallen op Kiwanis Rooi vanwege de steun die we geven aan Stichting Het Vergeten Kind. Deze landelijke goede doelen organisatie probeert kinderen zonder veilige thuissituatie een stabiele en liefdevolle omgeving te bieden. Dit past uitstekend bij de doelstellingen van Kiwanis dus Kiwanis Rooi heeft al diverse acties georganiseerd om geld bijeen te brengen voor Stichting Het Vergeten Kind. Een deel van de donatie van de leerlingen is ook bestemd voor Stichting Het Vergeten Kind. Daarnaast kunnen we als Kiwanis Rooi diverse lokale doelen steunen dankzij deze prachtige donatie.