Over ons

Kiwanis Sint-Oedenrode Rooi is opgericht in 2007 na enkele jaren te hebben gedraaid onder de vlag van onze 'moederclub' Kiwanis Uden Veghel. Onze club is opgericht door enkele bevriende Rooienaren die in Sint-Oedenrode iets wilden betekenen voor de maatschappij. En dan specifiek voor de Rooise kinderen. De keuze voor aansluiting bij Kiwanis was hierdoor snel gemaakt aangezien Kiwanis proberen met name voor kinderen een positieve bijdrage te leveren. Het motto is niet voor niets: 'serving the children of the world'.

Het doel van onze club is om iets te betekenen voor kinderen. Maar daarnaast willen we ook iets voor elkaar betekenen. We streven dan ook naar een club met leden die een zo divers mogelijke achtergrond hebben. Zo kunnen we elkaar aanvullen en van elkaar leren. Onze leden komen uit Sint-Oedenrode of hebben een duidelijke band met Sint-Oedenrode. De leeftijd van onze leden varieert tussen 40 en 70. Wat ons bindt is onze passie voor ons mooie dorp Sint-Oedenrode.

Onze club kenmerkt zich door de ongedwongen en informele sfeer. Twee avonden per maand komen we bij elkaar. Op de 2e woensdag van de maand is dat een dineravond. Onder het genot van een goed diner worden serieuze en minder serieuze onderwerpen besproken. Altijd met een vaste vergaderagenda. En meestal volgt later op de avond de bespreking van een onderwerp dat een van onze leden voorbereidt. Op de 4e woensdagavond van de maand ontmoeten we elkaar voor een activiteit. Dat kan bijvoorbeeld cultureel zijn, maar het kan ook betekenen dat we zelf de handen uit de mouwen steken.

We vinden het belangrijk een strikte scheiding te hanteren tussen onze eigen activiteiten, zoals de dineravonden, en de activiteiten voor onze goede doelen. Daarom zijn we als club een vereniging en voeren we onze goede doelen uit via een aparte stichting. Beide hebben een eigen bestuur en de geldstromen zijn volledig gescheiden. Onze clubactiviteiten worden dan ook volledig gefinancierd door contributie die de leden zelf betalen.