Kiwanis Rooi in Boskant op NL Doet 2014

Leden van Kiwanis Rooi en Dorpsraad, Boskantse vrijwilligers en leerkrachten van de Basisschool Sint Franciscus hebben zaterdag 22 maart hun beste krachten gegeven voor de buitenspeelplaats Boskant.

Ruim 800 beuken (haag), fruitbomen- en struiken (moestuin), vlinderaantrekkende en geurende kruidenbeplantingen en inheemse struiken (langs natuurleerpad) die in de omgeving van Boskant van nature groeien, zijn geplant om dan eindelijk van het terrein een echt groene speel- en leerplaats voor de kinderen te realiseren.

Nog enige laatste onderdelen (kinder-kunstbank, belevingsmuur met o.a. insektenhotel) en deze buitenleer- en speelplaats is klaar!

De kinderen zijn in de klas al al zaadjes aan het opkweken om straks uit te planten in de moestuin: bij de rabarber, verschillende soorten eetbare bessen en appel- en perenbomen.

Ga gerust eens kijken want de buitenspeelplaats is voor iedereen toegankelijk.