Zondag 16 september Klumpkesrace bij café Dommelzicht

Elk jaar wordt Kiwanis Rooi uitgedaagd tot het bedenken van nieuwe attracties op de Klumpkesrace om de Rooise bevolking te boeien. Uiteraard staat de inmiddels bekende Klumpkesrace centraal. In deze spannende race , strijden duizenden genummerde klompjes - corresponderend met verkochte loten - om de eerste binnenkomst op de Dommel. Voor de eerste tien klumpkes zijn mooie (geld) prijzen te vergeven. De opbrengst van het evenement gaat weer volledig naar een goed kinderdoel.

Nieuwe attractie: klompenestafette

Nieuw in de editie van 2012 is de klompenestafette voor verenigingen onder het motto “ Geef je klompen gas voor je clubkas! “. Verenigingen krijgen de unieke kans om met teams van vijf personen te strijden om de MooiRooi wisseltrofee én daarnaast een mooi geldbedrag op te halen voor de verenigingskas. De Kiwanis leggen een uitdagend hindernisparcours aan die de deelnemers op échte klompen moeten trotseren, zodat er voor de winst gewerkt zal moeten worden. Elke Rooise vereniging kan met maximaal twee teams inschrijven voor deze wedstrijd. Deelnemers dienen 15 jaar of ouder te zijn.

Sponsorrace om de MooiRooi - bokaal

Ook zal tussen de bedrijfssponsoren de strijd worden aangegaan om het winnen van de bedrijven - wisselbokaal. Dit fraaie icoon voor Rooise maatschappelijk verantwoorde ondernemers zal een heel jaar bij de winnaar prijken.

Muziek en gezelligheid met Rooise Toppers Ook dit jaar staat de Rooise topband Chicken George garant voor een vrolijke en dansbare show met soul, disco, dance classics en funk. Damned Right! staat in het voorprogramma. Bovendien brengt popkoor Novelty in haar jubileumjaar een wervelend optreden.
Veelzijdige gezelligheid staat centraal met goed verzorgde eet- en drinkfaciliteiten en ook dit jaar kunnen de kinderen zich heerlijk (en veilig) vermaken, zodat ouders even tijd voor zichzelf kunnen nemen.

- 13.30 uur Voorrondes Klompenestafette

- 15.15 uur Novelty Jublileumshow

- 15.45 uur Finale Klompenestafette

- 16.00 uur Sponsorrace & Klumpkesrace

- 17.00 uur – 20.00 uur Chicken George

Stichting Kindia

De opbrengst van het evenement gaat dit jaar naar Stichting Kindia. Deze stichting zet zich in om Indiase straatkinderen en kinderen met een lichamelijke en/of geestelijke handicap een kans op een betere toekomst te bieden. Hiermee willen de Rooise Kiwanis het popkoor Novelty ondersteunen die dit jaar hun 25-jarig jubileum vieren en met allerlei activiteiten geld inzamelen voor deze prachtige stichting.

Lotenverkoop, sponsoring en opgave klompenestafette verenigingen

Loten zijn te koop a 2,50 via u bekende kiwanisleden of bij John van Rooij (06 12 07 31 30 of j.j.p.m.rooij@schretlen.com)

Voor sponsordeelname kunt u contact opnemen met Boudewijn de Poorter (06 53 40 20 44 of boudewijn@depoorter.nl)

Clubs kunnen zich voor de klompenestafette opgeven bij Roland Heesakkers (06 14 71 50 53 of roland.heesakkers@hotmail.nl)