Zonovergoten Klumpkesrace goed voor Stichting Kindia

Zondagmiddag waren er door het heerlijke temperatuurtje alleen maar winnaars.

De combinatie van Fokpaardendag, de winkelmiddag en de Klumpkesrace trok vele bezoekers naar het bruisende centrum van Rooi.

Het evenemententerrein bij café Dommelzicht oogde met haar kleurrijke tentjes en zomers publiek als een mediterraan buitenfeest. Deze warme sfeer werd versterkt door de vrolijke stand van Kindia waar het publiek kon worden geïnformeerd over Stichting Kindia en haar goede werk en tevens Indiase sieraden en andere snuisterijen in de verkoop bracht.

Het jubilerend popkoor Novelty opende de middag met een afwisselend zang- en dansprogramma met een breed scala aan liedjes, van Abba tot Queen.

De eerste race, die van alle sponsoren en “vrienden van”, bracht het publiek naar de Dommeloevers om Boxsons Lease als afgetekende winnaar te zien winnen. Direct na de finish werd de Klumpkesrace gehouden. Fred van de Laar stortte met zijn immense loader alle genummerde klompjes rond half vijf bij Haverland in de Dommel. Na een nek-aan-nekrace konden de eerste tien klompjes worden genoteerd die goed zijn voor een mooie prijs. Na bekendmaking van alle prijzen bracht Chicken George met haar zangers, zangeressen, percussionisten, gitaristen en blazers met een dampende en funky soulshow het publiek in vervoering en aan het dansen tot de eerste avondschemering.

Kiwanis Rooi voelde zich niet alleen vereerd met de hoge bijdragen uit sponsoring en lotenkoop van de lokale ondernemers en bewoners. De vrijgevigheid van de Rooise mensen werd als hartverwarmend ervaren, zeker in een tijd dat overal de broekriem moet worden aangetrokken. De donatie aan Stichting Kindia, welk kinderdoel ook door Novelty in haar jubileumjaar is gekozen, is ook een stimulans voor Kiwanis om haar wervingsactiviteiten voor minder bedeelde kinderen met nieuwe energie voort te zetten. Tijdens de jubileumshow van Novelty in december zal de cheque aan Stichting Kindia worden overhandigd.

Winnende loten:

1. Ballonvaart voor twee personen 2544

2. € 175 1895

3. € 150 1972

4. € 125 2294

5. € 100 0091

6. € 40 0013

7. € 40 0978

8. € 40 1210

9. € 40 2532

10. € 40 1410

De gelukkige winnaars kunnen hun prijs ophalen bij Huiskens Optiek tegen inwisseling van het unieke lot.