Tekenwedstrijd: Hoeveel fantasie krijg jij op een A-drie?

Van maandag 22 februari tot maandag 4 maart organiseren een creatieve activiteit voor de 367 kinderen uit de groepen 5 en 6 van alle basisscholen in Sint-Oedenrode.

We willen een activiteit aanbieden die in deze ongemakkelijke tijd de creativiteit stimuleert en kinderen de mogelijkheid geeft om zich creatief ergens vol op te focussen. We hebben samenwerking gezocht met (Atelier) Inge Bollen, zij was ook direct enthousiast en samen zijn we een traject gestart richting alle basisscholen in Sint-Oedenrode. De activiteit is een tekenwedstrijd, waarvoor de kinderen een pakketje krijgen (een A3 op stevig papier met de start van een tekening die ze verder kunnen uitwerken). Ze krijgen tekenmateriaal (stiften en stickers), maar mogen ook eigen materialen (kleurpotlood, verf, krijt of andere materialen van school of van thuis) inzetten om te komen tot een mooie tekening. Aan het project is een wedstrijd verbonden.

De kinderen met de 10 mooiste tekeningen (formaat A3) krijgen mooie prijzen. De winnende tekeningen zullen in een openbaar gedeelte van seniorencentrum Odendael worden tentoongesteld. Op die manier maken de kinderen de verbinding met oudere mensen die op een heel andere manier de gevolgen van corona ondervinden. Zo verbinden we ook jongeren met ouderen.

De actie wordt geheel gefinancierd door Kiwanis Sint-Oedenrode - Rooi. Inhoudelijk wordt de actie gecoördineerd door Inge Bollen. Zij is een docent beeldende vorming, heeft ervaring met dergelijke programma’s en zal het traject ook van begin tot eind begeleiden. Dat gebeurt onder andere door het beschikbaar stellen van een instructiefilm voor de aftrap als instructie voor de kinderen. Inge zal via toegang tot de social media ook beschikbaar te zijn voor vragen van kinderen en om voorbeelden te laten zien, bijvoorbeeld via Instagram (zie ook de website www.atelieringebollen.nl).

Alle 8 basisscholen in Sint-Oedenrode hebben hun medewerking toegezegd. Maandag 22 februari start de wedstrijd. De kinderen krijgen tot maandag 4 maart. Gepland is om het project in maart 2021 af te ronden met het aanbieden van de tentoonstelling met de winnende tekeningen aan de bewoners van Odendael.